2009年9月6日

鳥に話しかけられる/Be talked with a bird.


☀ 31℃

今日道を歩いていたら、鳥が話しかけてきました。
「人間と鳥との違いは何だ?」
僕は答えました。
「喋れること?」
すると鳥は安心したように言いました。
「なんだ、じゃあオレは人間だったんだ。
 良かった、てっきり鳥かとばかり思ってたよ」

しまったなあ。彼をぬか喜びさせてしまいましたね。


Today I walked on the street, and to be talked with a bird.
"What be difference human and bird?"
I asked.
"I think that it's able to be talking."
So, he said in peace.
"Oh, I'm a human! Very good! Until now, I thought that I'm a bird."

Bless me! I made him to be in a fool's paradise.

0 件のコメント:

コメントを投稿